Eylül Ayı Eğitimde İyi Örneker Projemiz: Her Çocuk Özeldir, Paylaşmak Güzeldir

Eğitimde İyi Örnekler Projesi kapsamında okulumuz öğretmen ve öğrencileri tarafından 'Her Çocuk Özeldir, Paylaşmak Güzeldir.' isimli sosyal öykü çalışması yapıldı.


 

 

 

Uygulamanın Adı

Her çocuk özeldir paylaşmak güzeldir. (Sosyal öykü)
Uygulamanın Amacı: Hazırbulunuşluğa uygun olarak, yaparak ve yaşayarak, gerçeğe uygun görsel ve somutlaştırılmış üç boyutlu materyallerle belirli öğrencilerimizin, öğretmenlerimiz eşliğinde ;sosyal öykünün ne olduğunu, anlamını, uygunlanma biçimini, kazanımları ve pekiştirice nasıl ulaşacaklarını öğrenmelerini sağlamak,okuma yazma becerisine sahip öğrencilerin hazırlanan görseller ve konuşma balonları sayesinde  okumalarını kolaylaştırmak ve birlikte oyun oynama, oyuncaklarını paylaşma gibi değerleri kavramalarını sağlamak.Okuma yazma bilmeyen öğrencilerin ise yapılan uyarlamalar ile birlikte hikaye seslendrirlerek veya sadece görsel üzerinden okuma yapılarak paylaşma ve birlikte oyun oynama becerilerine sahip olmalarını sağlamak. Ayrıca sosyal öykünün varlığını, nasıl bir uygulama olduğunu, ne şekillerde kullanılabilirliğini çekilen görsellerle de anlatarak herkesin bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Uygulamanın Özeti Okulumuzdaki uygun sınıfları öğrencilerimizin performans düzeylerini ve gelişimlerini destekleyici şekilde, sosyal öykünün kullanımına uygun hale getirerek ; sınıf içi etkinliklerimizi uygun olarak dizayn edilmiş bu alanlarda belirli öğrencilerimizle birlikte sosyal öyküye özgü yetileri, becerileri ve özellikleri bağımsız bir şekilde öğrenip, anlamlandırmalarını sağlayarak bağımsız olarak sosyal öyküye özgü yetileri kazanacak uygunluğa erişmeleri için sağlanmıştır, sosyal öyküye özgü yetilerin kazanımıyla birlikte öğrenciler olabildiğince güdülemiştir, uygulama genellenebilir bir hale gelerek devamlılığı sağlanmıştır. Okuma yazma bilen zihin engelli öğrencilerimiz görsellerdeki konuşma balonlarını okuyarak paylaşmanın ve birlikte oynamanın ne kadar önemli olduğunu kavramıştır. Okuma yetisine sahip olmayan öğrencilerimize ise öğretmenleri sosyal öyküyü seslendirmiş ve birlikte oyun oynama ve oyncaklarını paylaşma değerlerine sahip olmaları sağlanmıştır.
Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar Tüm öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz, tersine kaynaştırma ile diğer okullardaki ana sınıfı ve ilkokul öğrencileri ile uygulamanın sürdürülebilirliği sağlanabilir.
Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar Herhangi bir zorlukla karşılaşılmamıştır.
Elde Edilen Sonuçlar Öğrencilerimiz çeşitli görseller ve konuşma balonları ile okuma hızında ve dikkat süresinde artış gözlemlenmiş ve bağımsız yapabilecek olgunluğa erişmiştir. Böylelikle okuduğu her sayfayı aynı şevk ve azimle atmaya devam ederek, amaçları gerçekleştirme başarılarında da artış görülmüştür. Öğrencilerimizle sosyal öykünün uygulama alanı sürdürülebilir bir hale gelmiş, genellenerek öğrencilerimizin pekiştireç alma ve güdülenme durumu belli bir rutine hazır hale gelmiştir.
Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak? Diğer öykülerin sıradanlığından ve öğrencilerin düzeyleri ve hazırbulunuşları için zorluğundan kaçınarak, öykülerimizi ve pekiştireçlerimizi öğrencilerinin düzeylerine ve ilerlemelerine göre çeşitlendirerek sürdürülebilir ve genellenebilir hale getirebiliriz. 
Uygulama Diğer Okul/Kurumlara Yaygınlaştırılabilir mi? Evet. Diğer okullar da uygun ve hazırbulunuşluğa sahip sınıflarında sosyal öykünün özelliklerini kullanabilir, diğer öykülerin sıralanlıktan ve öğrenciler için zorluğundan kurtualabilir belli amaçları ve pekiştireçleri belli dönemlerde değiştirerek sürdürebilirliğini sağlayabilir ve genellenebilir hale getirebilir.

 

22-09-202222-09-202222-09-202222-09-202222-09-2022

 

 

 

 

 

 

 

 




Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 15  kişi beğendi