Hayata Dair Adım Adım


Uygulamanın Amacı:
Konuşma yetersizliğine sahip bireylerin gereksinimlerine uygun olarak hazırlanan materyal aracılığıyla isteklerini belirtmelerini ve rutinlerini daha rahat uygulamalarını sağlamak
Uygulamanın Özeti:
Okulumuzdaki dil ve konuşma becerileri yeterince gelişmemiş öğrencilerin performans düzeylerini ve gelişimlerini destekleyici şekilde materyale ilişkin beceri ve özellikler öğrencilere anlatılmış ve öğrenciler güdülenmiştir, uygulama genellenebilir bir hale getirilerek devamlılığı sağlanmıştır, öğrencilerin rutinlerini daha kolay ve sıralı bir şekilde yapmaları sağlanmış, ifade edici dil becerilerinde gelişme gözlenmiştir.
Elde Edilen Sonuçlar:
Konuşma yetersizliğine sahip öğrencilerimiz ''hayata dair adım adım'' uygulaması ile birlikte ifade edici dil becerileri ve dikkat süresinde artış gözlemlenmiş ve belirlenen becerileri bağımsız yapabilecek olgunluğa erişmiştir. Öğrencilerimizle ''hayata dair adım adım'' kitapçığı uygulama alanı sürdürülebilir bir hale gelmiş, genellenerek öğrencilerimizin pekiştireç alma ve güdülenme durumu belli bir rutine hazır hale gelmiştir.



